درباه ی دمش

درباره ی دمش

بسمه تعالی

روش های آموزش وسیستم آموزش وپرورش بطور خاص عوض شده وبه آموزش وپرورش ،پژوهش ومهارت آموزی تبدیل شده است . توسعه ی آموزش کاربردی ولزوم فراگیری آن برهیچ کس پوشیده نیست وبیش از دو دهه است که فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی کشور بعد از فراغت از تحصیل نیاز مند به گذراندن دوره هایی ویژه ، درهمان رشته ی دانشگاهی خود هستند تا بتوانند جهت استخدام ، مسئولین محل کار مورد نظرشان را توجیه کنند. . ادارات آموزش فنی وحرفه ای کشوربا توجه به امکانات کم نظیر ومربیان توانمند ومتعهد ومجربی که دارند ؛ توانسته اند دراین مرحله بسیار مثبت وارد عمل شده وآموزش مهارتی فارغ التحصیلان وعلاقمندان به مهارت آموزی را به خوبی نهادینه کرده واین مهارت ها درکنارآموزش های دیگری که شخص دیده ؛ نتیجه وافق مطلوب تری را برای کشور رقم بزند .این نیروهای ارزشی ،هدایتگر صعنت ودرنتیجه اقتصاد کشور به سمت شکوفایی وبهره وری بیشتر است .

باشگاه دانش آموزی مهارت واشتغال با اهداف زیر فعالیت خود را با اداره کل آموزش فنی وحرفه ای ومرکز تحقیقات دمش سپاهان شروع نمود واهم اهداف وفعالیت های آن بشرح زیراست:

  • مهارت آموزی برای گروه سنی 4 الی 18 ساله

برای تمامی دانش آموزان طرح های مهارتی به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند وکلیه دانش آموزان تمامی مهارت ها را تجربه می کنند و می فهمند که بهترین گزینه کدام است دراین مسیر نقش مشاوربسیارارزنده واثربخش است دراین راستا مشاور از نقطه نظرات والدین دانش آموزنیز در کمک به انتخاب بهره می برد .

  • آموزش روش های پژوهش محوری و مهارت آموزی تا کسب نتیجه به صورت دست آورد یا اختراع و ایجاد کسب و کار

درصورتیکه کارپژوهشی ومهارتی درست وبا برنامه انجام شود نتیجه ی آن داشتن موفقیت های علمی زیاد است ودانش آموز ،بهترین نتیجه را می تواند بگیرد.یادگیری حداقل یک مهارت، انگیزه وهدفمند شدن در یادگیری علوم نظری را نیزافزایش می دهد ودانش آموز دریادگیری سایر مطالب سخت تواناتر عمل می کند زیرا ذهن او یک ذهن خلاق شده ومی تواند به راحتی با طراحی فوری در مباحث سخت راه ساده ای را طراحی یا انتخاب کند . افرادی که صاحب یک مهارت عملی هستند عموما افرادی خوش فکر با روحیه ای شاد می باشند.

  • آموزش برای ایجاد فعالیت کاری جدید و تشکیل انجمن های کاری با استفاده از خرد جمعی

دراین بخش با همکاری هم می توانند شغل ایجاد کنند . در مهارت آموزی ، یادمی گیرند که با هم کارکنند وبه توانایی هم احترام بگذارند . فردی که مهارتی را یاد می گیرد ، ابتدا یاد می گیرد بایستی برای انجام کارخوب ، با دیگران خوب فکر کرد . این یک ویژه گی بسیار منحصر به فرد مهارت آموزی است . تجربه ی بسیار مثبتی را به فرد آموزنده می دهد.

ایجاد رقابتی سالم و به اشتراک گذاشتن ایده های دانش آموزان و یادگیری از همتایان

تمامی دانش آموزان سعی می کنند که به هم کمک کنند واز هم یاد بگیرند ، رقابت سالم در فعالیت های کسب مهارت نهادینه می شود . افرادی که یک مهارت را به درستی یاد می گیرند ؛ قطعا درزندگی موفق تر عمل می کنند . این افراد هیچ وقت خطا نمی کنند یا درصد خطای آنها بسیار کم است.

  • فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‏های دانش آموزان

مهارت آموزی فرصتی را ایجاد می کند که انتها ندارد وفرد می تواند پویا عمل کند وهمیشه از کاری که انجام مید هد لذت ببرد.

  • کاربردی کردن دانش علوم نظری با روش آموزش پژوهش محوری جهت نیل به مهارت آموزی کاربردی

درتمام دنیا ،آموزش نظری با آموزش مهارتی تلفیق شده وبه همین دلیل گسترش دانش وتولید علم روزافزون است . پیشرفت یک کشور نیاز به افرادی دارد که بتوانند این مهارت را به صورت علمی پیاده سازی کنند . دانش نظری دانش آموخته های کشور نتوانسته کاری از پیش ببرد ودرحال حاضر همه ی چشم به فعالیت های مهارتی است که بتوانند آینده کشور را بسازند ودرحقیقت این نسل جدید هستند که بایستی دراین امرمهم جدی باشند.

  • ارزش بخشیدن به دستاوردها و انتشار مقالات دانش آموزی

حضور در مجامع علمی وکسب افتخار برای کشور ، فقط از طریق فعالیت های بین رشته ایی ومهارتی امکان پذیر می باشد. البته هر فعالیتی جای خودش را دارد ولی دانش نظری آمیخته با مهارت دردنیای حاضروآینده ، بسیار خوش اقبال تراست.

  • شناسایی استعدادها و خلاقیتها در دانش آموزان و هدفمندسازی ایده ها تا حصول نتیجه

مشاور مهارتی ، با حضور دانش آموز در کارگاه وزیر نظر گرفتن او ، به راحتی می تواند تشخیص دهدکه به چه مهارتی علاقمند و کدام مهارت آینده ایی روشن تر را مشخص می کند.

  • مهارت افزایی دانش آموزان

تمامی دانش آموزان به نوعی به یک یا چند مهارت علاقمند هستند ولی تا کار نکنند ووارد عمل نشوند نمی توان بخوبی تشخیص داد . از طرفی از سن نوجوانی اگر این مهارت نهادینه شود ، نتیجه عملکرد در آینده شغلی وکسب درآمد قابل مقایسه با فردی نیست که بعداز دوره دانشگاه وارد مهارتی شود .

  • گسترش فرهنگ کارافرینی

افرادی که مهارتی را می دانند، قطعا کارآفرین خواهند شد .

  • ایجاد بستر اشتغال برای دانش آموزان و کسب درآمد

دنیای کنونی ، دنیای سرعت است وفردی که مهارتی را دارد ، بسادگی می تواند یک کسب وکاری را هرچند ساده راه اندازی نموده وکسب درآمد کند . این کسب درآمد با قبل فرق دارد وخیلی زودتراز حد معمول رخ می دهد.

  • مدیریت اجرائی بر منابع مالی از طریق بکارگیری مهارت کسب شده

فردی که مهارتی را فراگرفته وکسب درآمد می کند ، ناچار مدیریت مالی ( مدیریت جیب ) را نیز یاد می گیرد وبه خوبی می تواند ازدرآمد مهارت کسب شده ، استفاده شایسته را انجام دهد . کسانی که مهارتی را می دانند ، عموما در بخش تولید وخدمات وکسب ثروت موفق تراز دیگران عمل می کنند.

  • کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم به دهم

یکی از نگرانی های عمده والدین و دانش آموزان انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم به دهم میباشد. با شرکت در دوره های پژوهشی – مهارتی دانش آموز علاوه بر این که نسبت به علایق خود آگاه میشود و مهارت های بالقوه ی خودرا به بالفعل تبدیل میکنند و در این مسیر قبل از ورد به مرحله هدایت تحصیلی مشاورین کاملا در کنار دانش آموز هستند و به او در انتخاب رشته و شغل آینده اش کمک خواهند کرد و دانش آموز با قرار گرفتن در هر کدام از رشته ها و مشاغل به صورت عملی با آگاهی کامل اقدام به انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود خواهد کرد.

  • شناسایی نقاط ضعف و تبدیل به نقاط قوت

کارهای عملی در کارگاه ها باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت هر فرد میشود و با استمرار و تمرین بر روی هر مهارتی میتوان آن را به نقطه قوت تبدیل کرد.

  • رزومه سازی برای آینده دانش آموزان

هر فرد که در جامعه علمی بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید از دانش و رزومه قوی برخوردار باشد. و این در صورتی به بهترین شکل امکان پذیر است که از سنین کودکی در دانش آموزان نهادینه گردد. علاوه بر اینکه رزومه شخص بالا میرود در صورت تمایل به تحصیل در خارج از کشور در بهترین دانشگاه ها پذیرش و با هزینه کمتری مشغول به تحصیل میگردد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد

توانایی ها و قابلیت ها

سطح آموزشی / 95%
سطح یادگیری / 80%
توانایی آموزش / 92%

جهت مشاوره ی بهتر و کاربردی تر با ما در تماس باشید

اعضای تیم اجرایی

shadow

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ